Kráľova skala - 1377 m n. m. |

Slovensko/ Banskobystrický kraj/ Banská Bystrica

Kráľova skala - 1377 m n. m.

Základné informácie

Turecká
GPS: 48.885366 19.046727
kralova skala.jpg

Popis atrakcie

Kráľova skala vo Veľkej Fatre je bralo, ktoré turistom ponúka prekrásny výhľad na prírodu a okolité fatranské doliny. Leží blízko križovatky turistických chodníkov v lokalite Kráľova studňa. Toto miesto je ideálne na krátky odpočinok, po ktorom sa opäť vydáte ďalej. Kráľova skala je pre mnohých akousi pomyselnou vstupnou bránou do Veľkej Fatry. Jej skalný povrch je domovom viacerých chránených vápnomilných rastlín. Okolo skaly vedie turistický chodník značený žltou značkou, ktorý smeruje do doliny Malej Studienky, do Dedošovej a Gaderskej doliny. Pod skalou vyviera prameň vody, v ktorom sa môžete trochu osviežiť. Keď zájdete o kúsok nižšie, natrafíte na Horský hotel Kráľova studňa. Ak vás Kráľova skala zaujala, najrýchlejšie sa k nej dostanete z dedinky Turecká (asi 8 km) po žltej značke, ktorou prejdete na Malú Krížnu. Ďalej budete pokračovať po zelenej až pod Kráľovu skalu. Cesta vedie aj zo Starých Hôr po modrej značke cez Majerovú skalu a na Krížnu. Tam sa vydáte ďalej po magistrále a po červenej značke na križovatku pod Kráľovou skalou.

Kde sa atrakcia nachádza

Kráľova skala - 1377 m n. m.